Khamis, 3 Oktober 2013

Nasib tak selalu menyebelahi kita

Setahun entah berapa kali harus aku mengamuk...ada perasaan marah, geram ,dendam,buruk sangka dan sama waktu dengannya...
Bukan mudah melayari bahtera perkahwinan rupanya...bila sudah aku lalui... orang pertama yang aku akan ingat mama..
Rupanya beginilah rasanya seorang isteri yang menanti kepulangan seorang lelaki yang bernama suami..
Apatah lagi, sikap ayah aku yang sering keluar tanpa berterus terang arah tujunya.. lalu aku dan yang lain harus menjejaki ayah dimana dan dimana.
Berikanlah aku kekuatan Ya Allah, berikan kesabaran dalam menempuhi isi rumahtangga... begitu juga buat mama...
Ingin aku kecapi bahagia hingga ke jannah bersama dia sang suami... perolehi cahaya mata kurniaan Allah swt yang sempurna akal dan fizikal..
Jangan kau duga aku dengan belahan jiwa yang sangat deras dan kencang ini..perkukuhkan cinta dan sayang  buat aku juga dia si sang suami...amin..

                       NN_05

Tiada ulasan:

Catat Ulasan