Jumaat, 29 November 2013

Aku Nini..

Kenali saya dengan nama manja bukan dengan sikap manja.. kerna manja itu jauh sekali dari diri saya.  kenali saya dengan Nini. Nama itu ringkas dan juga diri saya.. asalkan selesa semua saya belasah je.. sikap aku memang cukup kasar dan ganas.. dan nasiblah pada yang memperisterikan saya.. namun dan alhamdulillah ada juga lelaki yang tertarik kerna dek kekasaran saya. heheh..
Tapi, bukan pasal tu yang ingin saya kongsikan.. Nini nama gelaran saya dan bukan nama asal dan xde kena mengena..hehe.. saya da berkahwin dan xmalu untuk mengaku dah berkahwin..
Rasa macam semalam baru kahwin, mana xnya.. bahagia tanpa perang bahagia tu jugaklah perkataan yang selalu kita sebutkan..kalau perang.. benci..! Benci!.
Hahah.macam-macam kan.. biasalah dunia..
Dalam usia perkahwinan ni.. macam2 yg saya dah lalui..perit itu bukan satu ungkapan yang mudah untuk dimengerti telinga dan hati yang lain..
Saya seorang pencinta kanak2.. namun sayangnya, saya masih belum memilikinya.. biar bertubi2 soalan yang saya terima setiap hari.. saya akan selalu berusaha keras dan kencang..hehe..
Insyallah amin.. moga satu masa dan ketika ada suara yang boleh menegur sata dengan perkataan "mummy"..
MashaAllah jauh sungguh impian saya..
Saya tak merancang... kami hanya menanti kedatangan sang putera dari Allah.. Amin.
Saya punya keluarga..punya teman..punya biras.. punya saudara.. sayangnya.. mereka tu.. xsemua yang ikhlas senyum dengan saya.. apatah lagi . Saya yang xpunyai anak2.. sedih tu bukan ungkapan.. ramai yang memberikan alasan kerna suami saya terlalu obses untuk bina badan dan pengambilan ubat dan sebagainya..
Saya percaya pada rezeki Allah.. jika dalam rumahtangga kami memang ade tertulis akan memiliki..maka kami akan memiliki..jika sebaliknya..maka sebaliklah jawapannya.. itu semua kuasa Allah seperti yang kita tahu.. Jodoh saya dan suami itu kerja Allah.. anak kami itu kerja Allah dan mati kami..itu juga kerja Allah.. subhanaAllah.. segalanya susunan dari Allah. Kita sebagai hambanya.. buatlah ape yg patut dan jauhilah segala kemungkarannya..

                   NN_05

Tiada ulasan:

Catat Ulasan